Regulamin sklepu internetowego
§ 1 Definicje
- Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy w Polsce.
- Konsument – osoba będąca konsumentem w rozumieniu ustawy Kodeks Cywilny.
- Konto użytkownika – nieodpłatna funkcja Sklepu (usługa) pozwalająca Kupującemu na założenie indywidualnego konta użytkownika w Sklepie, uregulowana odrębnym, dostępnym w Sklepie regulaminem.
- Kupujący – każdy podmiot dokonujący zakupów w Sklepie.
- Przedsiębiorca – podmiot niebędący Konsumentem.
- Regulamin – niniejszy regulamin.
- Siedziba – siedziba Sprzedawcy wskazana w Regulaminie.
- Sklep – sklep internetowy Art Of Brain prowadzony przez Sprzedawcę pod adresem www.artofbrain.pl
- Sprzedawca – wpisany do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Łódź-Śródmieście w Łodzi, XX Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001085836, prowadzący działalność gospodarczą pod firmą QUESADA SPÓŁKA Z OGRANICZONĄ ODPOWIEDZIALNOŚCIĄ, NIP: 7282881304, REGON: 527546662, adres miejsca wykonywania działalności oraz adres do doręczeń: ul. Gołębia 4/49, 90-340 Łódź, adres poczty elektronicznej: theartofbrain@gmail.com, tel. +48 537039054.
- Towar – rzecz ruchoma oraz treści cyfrowe oferowane przez Sprzedawcę za pośrednictwem Sklepu
- Umowa sprzedaży – umowa zawarta na odległość między Kupującym a Sprzedawca za pośrednictwem Sklepu.
§ 2 Dane kontaktowe
- Adres: Gołębia 4/49; 90-340 Łódź
- Adres e-mail: theartofbrain@gmail.com
- Telefon:+48 537039054
- Sprzedawca informuje, że w przypadku połączeń telefonicznych zastosowanie ma taryfa podstawowa operatora telekomunikacyjnego, z którego korzysta Kupujący. Sprzedawca zwraca uwagę, że koszt połączeń innych niż krajowe może być wyższy od połączeń krajowych – w zależności od taryfy operatora Kupującego.
§ 3 Złożenie zamówienia
- W celu zawarcia poprzez Sklep umowy sprzedaży ze Sprzedawcą w pierwszym etapie należy dodać towar do koszyka, a także, jeśli ma to zastosowanie, określić jego parametry.
- Następnie Kupujący podaje swoje dane (w tym adres do wysyłki zamówienia), wybiera metodę dostarczenia zamówienia oraz sposób płatności.
- W momencie potwierdzenia przez Kupującego zamówienia i zaakceptowania Regulaminu następuje zawarcie umowy sprzedaży.
- Kupujący może założyć w Sklepie Konto użytkownika, ale nie jest to konieczne do złożenia zamówienia.
§ 4 Koszt zamówienia
- Ceny podane w Sklepie są cenami brutto, tj. zawierają właściwy dla danego kraju podatek VAT.
- Na całkowitą cenę zamówienia składa się cena brutto za towar oraz koszt dostawy towaru widoczne w Sklepie podczas składania zamówienia.
- W przypadku, gdy zamówienie może się wiązać z dodatkowymi, innymi niż wskazane w ust. 1 oraz 2, opłatami po stronie Kupującego spoza Polski, informacja o tym pojawi się podczas składania zamówienia w Sklepie, przed zawarciem umowy sprzedaży.
§ 5 Płatności
- Za zakupione w Sklepie towary Kupujący może zapłacić, w zależności od sposobu zapłaty wybranego podczas składania zamówienia:
- a) za pośrednictwem internetowej platformy płatniczej eservice,
- b) przelewem na konto Sprzedawcy
- c) za pośrednictwem kart Visa, Mastercard
- d) za pośrednictwem metody płatności BLIK
- Szczegółowe informacje dotyczące metod płatności dostępnych w Sklepie zostaną przekazane Kupującemu podczas składania zamówienia, przed zawarciem umowy sprzedaży.
- W przypadku, gdy Kupujący wybrał metodę płatności, o której mowa w ust. 1 lit. a) oraz b), za zamówienie powinien zapłacić w terminie 3 Dni roboczych od dnia zawarcia umowy sprzedaży.
§ 6 Realizacja zamówienia
- Zakupione w Sklepie Towary, w przypadku usług, pierwsze spotkanie odbędzie się zgodnie z datą wybraną przez kupującego w kalendarzu umieszczonym na stronie internetowej, który przekierowuje do strony calendly, gdzie można wybrać odpowiadającą Kupującemu datę spotkania. W odpowiedzi, zaraz po zakupie oraz dokonaniu płatności, Kupujący dostaje potwierdzenie umówienia spotkania na swój adres e-mail. W przypadku zakupienia pakietu spotkań następne daty zostaną ustalone podczas pierwszego spotkania lub wcześniej na życzenie Kupującego za pośrednictwem korespondencji mailowej lub rozmowy telefonicznej.
- Jeśli żaden z terminów przedstawionych w kalendarzu nie odpowiada potrzebom Kupującego, może się skontaktować mailowo pod adresem: thertfobrain@gmail.com lub telefonicznie pod numerem +48 537039054, w celu uzgodnienia innego terminu.
- Kupujący może także przełożyć termin spotkania na dwa sposoby: poprzez link w wiadomości potwierdzającej umówione spotkanie i wybranie nowej daty w systemie calendly lub poprzez bezpośredni kontakt ze Sprzedającym pod adresem: thertfobrain@gmail.com lub telefonicznie pod numerem +48 537039054,
- Odwołanie spotkania jest możliwe do 24 godzin przed umówioną wizytą, w innym przypadku (tj. nie pojawienia się na spotkaniu), sesja uznawana jest za zrealizowaną czyli opłaconą.
- Odwołać wizytę można również na dwa sposoby poprzez link w wiadomości potwierdzającej umówione spotkanie i wybranie nowej daty w systemie calendly lub poprzez bezpośredni kontakt ze Sprzedającym pod adresem: thertfobrain@gmail.com lub telefonicznie pod numerem +48 537039054,
- W przypadku odwołania lub przełożenia spotkania przez Sprzedającego, skontaktuje się on bezpośrednio z Kupującym poprzez podany w zamówieniu adres mailowy lub telefonicznie jeśli Kupujący dostarczy również taką informację.
- W przypadku treści cyfrowych dostarczenie następuje przez udostępnienie linku do pobrania pliku lub wysłania pliku na adres mailowy Kupującego, zaraz po dokonaniu zakupu i jego opłaceniu.
- Koszty dostawy towaru będą widoczne podczas składania zamówienia.
- Wszelkie dokumenty związane z transakcją przesyłane będą na adres e-mail podany przez Kupującego w trakcie składania zamówienia, na co Kupujący wyraża zgodę.
- Na czas realizacji zamówienia, który liczony jest od momentu zawarcia umowy sprzedaży, składa się czas potrzebny na wysłanie towaru oraz czas potrzebny na dostarczenie towaru.
- Czas wysłania towaru przez Sprzedawcę określony jest w opisie każdego z produktów w Sklepie.
- W przypadku, gdy na zamówienie składa się kilka produktów – termin realizacji całego zamówienia odpowiada terminowi realizacji dla produktu o najdłuższym czasie realizacji.
- W przypadku, gdy Kupujący zdecydował się na płatność z góry za zamówienie, rozpoczęcie realizacji zamówienia nastąpi po otrzymaniu przez Sprzedawcę płatności za zakupiony towar.
- Sprzedawca jest obowiązany do dostarczenia towaru bez wad.
- Formę dokumentu sprzedażowego, Kupujący wybrać może na etapie składania zamówienia, zaznaczając odpowiednią rubrykę w koszyku.
- Sprzedawca przekaże Konsumentowi potwierdzenie zawarcia umowy sprzedaży na trwałym nośniku najpóźniej w momencie dostarczenia towaru.
§ 7 Odstąpienie od umowy
- Kupujący, który zawarł Umowę sprzedaży, może w terminie 14 dni odstąpić od niej bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów na zasadach określonych w Rozdziale 4 ustawy o prawach konsumenta niezależnie od tego czy jest Konsumentem czy Przedsiębiorcą, jak i od rodzaju Towaru, chyba że w opisie Towaru jest podany dłuższy termin.
- Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się:
- 1) dla umowy, w której wykonaniu Sprzedawca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie przez Kupującego lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
- a) obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach – od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części,
- b) polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony – od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy;
- 2) dla pozostałych umów – od dnia zawarcia umowy.
- 1) dla umowy, w której wykonaniu Sprzedawca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności – od objęcia rzeczy w posiadanie przez Kupującego lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik, a w przypadku umowy, która:
- Kupujący może odstąpić od umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik do regulaminu.
- Zwrot dokonanych płatności nastąpi przelewem na rachunek wskazany przez Kupującego
§ 8 Reklamacje
- W przypadku wystąpienia wady towaru Kupujący ma prawo do reklamowania wadliwego towaru w oparciu o rękojmię uregulowaną przez ustawę Kodeks cywilny.
- Reklamacje powinny być składane drogą elektroniczną na adres theartofbrain@gmail.com lub pisemnie.
- W przypadku gdy na towar została udzielona gwarancja, na podstawie, której również można reklamować wadliwy towar, informacja o niej zostanie umieszczona w opisie towaru w Sklepie.
- Reklamacje dotyczące funkcjonowania Sklepu należy zgłaszać drogą elektroniczną na adres: theartofbrain@gmail.com
- Sprzedawca rozpatrzy reklamację w terminie nie dłuższym niż 14 dni od dnia jej otrzymania, informując Kupującego niezwłocznie o jej wynikach.
- Konsument ma możliwość skorzystania m.in. z:
- a) co do zasady bezpłatnej mediacji prowadzonej przez właściwy terenowo Wojewódzki Inspektorat Inspekcji Handlowej, do którego należy zwrócić się z wnioskiem o mediację. Lista Inspektoratów dostępna jest tutaj: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq595
- b) co do zasady bezpłatnej pomocy właściwego terenowo stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy Wojewódzkim Inspektoracie Inspekcji Handlowej, do którego należy złożyć wniosek o rozpatrzenie sprawy przed sądem polubownym. Lista sądów dostępna jest pod adresem: https://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php#faq596
- c) Internetowej platformy ODR dostępnej pod adresem (zarówno dla sporów wynikających z umów krajowych, jak i transgranicznych): http://ec.europa.eu/consumers/odr/
- d) W przypadku spraw ponadgranicznych w ramach Unii Europejskiej, bezpłatnej pomocy Konsumentom udzielają również Europejskie Centra Konsumenckie, które informują Konsumentów o ich prawach oraz pomagają w rozwiązywaniu indywidualnych problemów związanych z ponadgranicznymi transakcjami. Wykaz Centrów znajduje się pod adresem: https://konsument.gov.pl/eck-w-europie/
§ 9 Dane osobowe
- Administratorem danych osobowych Kupującego przekazanych Sprzedawcy podczas korzystania ze Sklepu jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Kupującego przetwarzane są na podstawie umowy i w celu jej realizacji, na zasadach określonych zgodnie z zasadami określonymi w ogólnym rozporządzeniu Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) o ochronie danych (RODO).
- Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych przez Sprzedawcę zawiera polityka prywatności zamieszczona w Sklepie.
§ 10 Wymogi techniczne
Dla korzystania ze Sklepu niezbędne jest urządzenie wyposażone w przeglądarkę internetową z dostępem do sieci Internet, a dla dokonywania zakupów także aktywne konto e-mail.
§ 11 Postanowienia końcowe
- Umowa sprzedaży zawierana w oparciu o niniejszy regulamin dotyczy konkretnego i jednorazowego zamówienia – jest zawierana w celu i na czas jego realizacji. Każde zamówienie wymaga osobnej akceptacji Regulaminu.
- Umowa zawierana w oparciu o Regulamin podlega prawu polskiemu pod warunkiem, że wybór ten nie prowadzi do pozbawienia Konsumenta ochrony przyznanej mu na podstawie bezwzględnie obowiązujących przepisów, które miałyby zastosowanie, gdyby nie dokonano wyboru prawa.
- W przypadku ewentualnego sporu Sprzedawcy z Kupującym niebędącym Konsumentem sądem właściwym będzie sąd właściwy dla Siedziby Sprzedawcy.
- Umowy zawierane w związku ze Sklepem zawierane są w języku polskim.
- Zakazane jest dostarczanie przez Kupującego treści o charakterze bezprawnym.
Poniżej znajduje się wzór formularza odstąpienia od umowy, z którego Konsument może, ale nie musi skorzystać:
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
…………
(dane Sprzedawcy)
– Oświadczam, że odstępuje od umowy sprzedaży ………………
– Data zawarcia umowy()/odbioru()
– Imię i nazwisko lub nazwa (firma) Kupującego
– Adres Kupującego
– Podpis Kupującego
– Data